15 Ocak 2015 Perşembe

İngiltere'de veya İngilizce Konuşulan Bir Ülkede EVS Yapmak İsteyenler


"Yazın İngiltere'de kısa dönem EVS yapmak istiyorum"

"İki-üç aylık İngiltere veya Malta'da AGH arıyorum, İngilizcem çok iyi değil, geliştirmek istiyorum"...


Açıkça söylemek gerekirse: dil kursuna gider gibi İngiltere'ye (Birleşik Krallık olarak tüm İngiltere'den söz ediyorum) gidip Avrupa Gönüllü Hizmeti ile İngilizcenizi geliştirme gibi bir ihtimaliniz yok.

İlk olarak, İngiltere'deki Avrupa Gönüllü Hizmeti projeleri uzun dönemdir (6 ay ve üstü) 

İkinci olarak: İngiltere ve Malta, Avrupa Gönüllü Hizmeti için İngilizcesi orta ve üst düzey olan gönüllüleri kabul ediyor.  Bu güne kadar Türkiye'den İngilizce bilmeden İngiltere'ye  giden  bir gönüllü görmedim; giden tüm tanıdıklarımın İngilizcesi vardı ve 'anlıyorum ama konuşamıyorum' şeklinde de değildi :)  Türkiye standartlarına göre iyi denecek İngilizceye sahiptiler.

İngiltere'de uzun dönem AGH yapan bir arkadaşım bana 'Buradaki gönüllülerin İngilizcesi gayet iyi. Ben de gelmeden önce orta düzeyde biliyordum ve konuşuyordum ancak ilk geldiğimde aksandan dolayı zorlandım. İngiltere'de AGH yapan gönüllülerden sadece bir tane konuşamayan, ama söylenileni anlayan birini gördüm, Kanarya Adaları'ndan gelmişti ve gayet iyi anlıyordu, kısa bir süre sonra da konuşmaya başladı zaten' demişti.

2012'de İspanya'da Malaga Belediye'sinde EVS yaparken, çalıştığım kurumda gençlik gönüllülük aktivitelerine katılan ve İngilizce'si çat-pat olan bir gönüllü, Malta'ya AGH projesi için kabul edilmişti. Proje, Malta'daki çocukların İspanyolca dil dersleri pratiğini içerdiği için ve giden gönüllü de çalıştığım kurum referansı ile önerildiğinden dolayı; temel düzeyde İngilizce bilgisi ile kabul almıştı. Tanıdığım, temel seviyede İngilizcesi ile giden tek şanslı istisna bundan ibaret.

Ayrıca şunu önemle belirtmeliyim ki: siz Avrupa Gönüllü Hizmeti projesine başladığınızı zaman, proje aktiviteleri de başlar. Yani gidince size dil öğrenmeniz için extra süre tanıyıp daha sonra aktiviteleri başlatmazlar. 'İngiltere'ye dil bilmeden giderim, 1-2 ay içinde dil kursuna gidip öğrenirim, sonra da proje aktivitelerine başlarım, 1 yıla kadar da İngilizceyi sökmüş olurum' düşüncesi olanlar: (ki bu grup hiç de azınsanmayacak ölçüde geniş) üzülerek size böyle bir ihtimalin olmadığını söylemek istiyorum. Bunun yanında, bilmediğiniz diğer acı gerçek:

İngiltere, Avrupa Gönüllü Hizmeti programı kapsamında verilen dil desteğini vermiyor.

AGH programı kapsamında, gönüllünün haftada 5 saat gideceği ülkenin dilinde dil desteği alması gerekiyor. Ancak İngiltere programın başında, İngilizce'nin en fazla talep edilen dil olması ve İngilizce öğrenmek için binlerce gencin her yıl İngiltere'ye gitmesinden dolayı  gönüllülere İngilizce dil desteği vermeyeceğini açıkladı. Bu hareketi ile İngiltere şu mesajı veriyor: 
Biz İngilizce bilenleri seçiyoruz, bilmeyen AGH ile İngilizce öğrenmek için gelmesin!

Bu arada önemle belirtmem gerekir ki: siz hangi ülkeye giderseniz, o ülkenin dilinde dil desteği alırsınız, Macaristan'da Macarca, Almanya'da Almanca, Fransa'da Fransızca... Sizin bu dil desteğini İngilizce isteme gibi bir durum söz konusu değil, çünkü AGH dil kursu değil. AGH kapsamında verilen dil desteği dil kursu olarak düşünülmemeli, bu destek gönüllünün gideceği ülkeye daha çabuk alışabilmesi için düşünülen bir sistem, yoksa gönüllünün dilini geliştirip TOEFL'da 'Advanced' düzeyine çıkartması amaçlanmıyor. 


Eğer İngiltere'ye-ya da Malta'ya AGH için başvuruda bulunursanız ve mektubunuz etkileyici ise: size mülakat talebi gönderirler. Mülakatlar da, çoğu zaman skpye üzerinden ve yarım saat civarında olur. Bu süre de sizin İngilizce yeterliliğinizi ölçmek için yeterli bir süredir. O yüzden; eğer İngilizce seviyeniz mülakat yapacak düzeyde değilse: 'anlıyorum ama konuşamıyorum' diyorsanız; maalesef seçilme şansınızın olduğunu pek söyleyemem. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder